Czy łupież może spowodować wypadanie włosów?

Czy łupież to przyczyna utraty włosów? Czy po zdiagnozowaniu ciężkiej postaci łupieżu, powinieneś obawiać się, że zostaniesz bez włosów? A może zacząłeś tracić włosy, a krótko potem zauważyłeś objawy łupieżu? Czy istnieje związek między utratą włosów a łupieżem? Czy jeden może być przyczyną drugiego? Tytułowe pytanie wydaje się uzasadnione, gdyż zarówno łupież jak i wypadanie włosów występują w tym samym miejscu i często w tym samym czasie.

Czy łupież może być przyczyną wypadania włosów? Pytanie wydaje się skomplikowane, ale odpowiedź jest prosta.

Podejście logiczne

Czy po wyeliminowaniu łupieżu, wypadanie włosów również ustanie? Problemy z łupieżem ma około połowa populacji. Osoby te wydają mnóstwo pieniędzy na rozmaite preparaty, szampony, maści i suplementy, aby wyeliminować łupież. I mimo, że większość pozbywa się łupieżu, to jednak nadal tracą włosy. Można więc wnioskować, że to nie łupież jest przyczyną wypadania włosów.

Z drugiej strony patrząc, można zauważyć że po wypadnięciu wszystkich włosów łupież znika również. Ale czy to znaczy, że wypadanie włosów to przyczyna łupieżu?

Podejście naukowe

Logika nie doprowadziła na do konstruktywnych wniosków, sprawdźmy więc jaka jest odpowiedź profesjonalistów na pytanie, czy łupież może powodować wypadanie włosów.

Eksperci twierdzą, że związek między utratą włosów i łupieżem jest jedynie pośredni i może wynikać z następujących zdarzeń:

  1. Wiele preparatów stosowanych na wypadanie włosów (np. Loxon, Piloxidil, Regalok, Alopexy) zawiera minoksydyl. Efektem ubocznym działania tej substancji może być zaczerwienienie skóry, swędzenie, suchość i łuszczenie się skóry (łupież), zapalenie mieszków włosowych, reakcje alergiczne. Mamy więc łupież jako efekt uboczny leczenia wypadania włosów.
  2. Wysuszona skóra głowy zaczyna intensywnie swędzieć co wywołuje energiczne drapanie i w efekcie spotęgowanie wypadania włosów. Koło się zamyka.

Tak więc, drapanie swędzącej głowy (jako efekt uboczny preparatu na wypadanie włosów) jest jedynym czynnikiem łączącym wypadanie włosów i łupież. Jeśli tracisz włosy ze względu na wiek albo predyspozycje genetyczne i jednocześnie masz łupież, to w pierwszej kolejności należy wyleczyć łupież, bo jest to dolegliwość bardziej uciążliwa i społecznie nie akceptowana.

Opinie i recenzje (1) nt. “Czy łupież może spowodować wypadanie włosów?”

  • 26 stycznia 2017 o 10:41
    Permalink

    Sama nie wiem czy łupież może być też powodem do wypadania włosow. Może jak jest tak super uciążliwy i nie można gowyleczyć to tak. Sama na szczęście mam problem wypadania włosów z głowy bo sprawdził się w tym świetnie seboradin z serii przeciw wypadaniu włosów, wzmocnił strukturę moich włosów, przez co są zdrowsze, grubsze i bardziej lśniące 🙂

    Odpowiedz

Podziel się opinią... Napisz jak Ty sobie radzisz...